Navigace

Obsah

Návrhy k doplnění

Pro naše předškoláky bychom doporučili televizní program UčiTelka, který běží na programu ČT2 vždy od 9:00hod. dopoledne.

Náměty pro 1. někdy i 2. třídu jsou velice zajímavé  a podobná témata s dětmi probíráme i v MŠ.

Vážení rodiče,

rádi bychom Vás prostřednictvím Vaší MŠ oslovili s cyklem Školka hrou v době epidemie, která je vedena podle kvalitních materiálů, bestsellerových knížek a videí s pedagogy a umožní připravit děti hravě do školy. 


Každý den najdete nové cvičení buď na FB Babyonline.cz: www.facebook.com/Babyonline.cz nebo přímo na našem webu: www.babyonline.cz/skolka-hrou.

 

Děkujeme a přejeme příjemné čtení!

 

Tým vydavatelství Babyonline

Barevné kamínky

Až do odvolání zpřístupňujeme pro školní i domácí výuku všechny dostupné on-line výukové interaktivní programy Barevné kamínky - iŠkolička určené pro mateřské školy a první ročník základních škol. Jedná se o programy Leden, Březen, Duben, Prosinec, Les a Moje tělo. Rovněž všem rodičům nabízíme vzdálenou technickou pomoc s nastavením jejich PC, notebooku, tabletu apod. K dispozici máme i lektory, kteří vysvětlují metodiku. 
Stačí zavolat na METODICKÝ KABINET DIGITÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ, tel. číslo +420 583 035 135. Obratem se k Vám vzdáleně připojí technik a vše potřebné Vám nainstaluje. Po domluvě můžeme také nastavit přístupy k 56 interaktivním učebnicím pro I. a II. stupeň základní školy od vydavatelství Taktik a k aplikaci Včelka, jež slouží k procvičování čtenářské gramotnosti u dětí na I. stupni ZŠ.

Vše je samozřejmě nyní zdarma.

Váš tým Barevné kamínky & SchoolBoard

Pohádky 30.3.2020

Námět pro činnosti, které vám dnes doporučíme a které můžete využít pro činnosti s dětmi, jsou pohádky.

Pohádky nám mohou poskytnout nepřeberné množství námětů pro činnosti. Lze využít zejména známé pohádky, které děti znají.

" O perníkové chaloupce", "O kohoutkovi a slepičce", "O neposlušných kůzlátkách"atd.

 

Dnes vám představíme několik námětů pro práci s pohádkou "O Červené Karkulce".

Po přečtení pohádky si  budeme povídat :

  • o čem pohádka byla (děj)
  • kdo v ní vystupoval ( jednotlivé postavy, st. děti se mohou pokusit o charakteristiku jednotlivých postav- kdo je zlý - hodný a proč?)
  • prohlížení obráků v knize- popis- co na obrázku vidím...
  • nakreslit pohádku (  ml. dětí postavu dle vlastního výběru- pojmenovat, co jsem nakreslil/a/, st. děti se snaží zachytit jednoduchý děj - pojmenovat, co jsem nakreslil/a/,)
  • omalovánka k pohádce
  • pokud máte doma modelovací hmotu, lze postavy modelovat-Karkulka, vlk, myslivec..., ml. děti mohou modelovat "Korálky pro babičku"
  • jednotlivé postavy z pohádky si můžeme nakreslit, vystřihnout, nalepit špejli a zahrát si společně pohádku  jako divadlo
  • lze si i vyrobit vlastní kostýmy a zahrát si pohádku společně jako divadlo

 

Nebojte se improvizovat a zapojit vlastní fantazii! Tyto aktivity v MŠ často využíváme a ze zkušeností víme, jak je děti milují, užijete si velkou legraci!

 

Další možné aktivity:

Hry: "V domečku u babičky"- vaříme v kuchyni, kterou si postavíme z toho, co máme doma k dispozici

  • společně můžeme upéct bábovku nebo něco dobrého pro babičku k svátku
  • navlékáme korálky pro babičku ( pokud je máme k dispozici) 
  • stavíme domeček pro babičku z různých stavebnic

Hrajeme různé společenské hry- pexeso, loto s obrázky zvířátek, apod.    

Pokud máme možnost, snažíme se každou volnější chvilku využít pro pohyb venku - překonáváme přírodní překážky-přelézání, podlézání ,přeskoky.

Poznáváme a pojmenováváme předměty kolem sebe při procházce - jarní příroda ( květiny, zvířata). 

 

Těmito aktivitami se dětem rozvíjí řečový projev, souvislé vyjadřování, komunikační schopnosti, jemná motorika (držení a manipulace s pastelkou, nůžkami), hrubá motorika při překonávání překážek.

 

Jistě si nyní říkáte , že to není možné zvládnout! Výše uvedené náměty berte, prosím, jako návod a naši snahu pomoci vám alespoň částečně ulehčit vaši nelehkou situaci. Věřte, že velice dobře víme, jak těžké je děti zaujmout a udržet jejich pozornost. Mějte na paměti, že jim momentálně chybí zejména kamarádské vztahy, možnost si vzájemně sdělovat zážitky, dojmy, které jsou důležitou součástí našeho "školkového" života ! Proto ,prosíme, využijte každou volnou chviličku pro společné povídání! Vyprávějte dětem své zážitky z děctví, o svých oblíbených pohádkách, o rodině, prohlížejte fotografie.

Užívejte si společné chvilky, je to ta nejlepší investice, kterou můžete udělat pro svoje děti.

Doufáme, že se brzy budeme moci setkat osobně  a že se nám společně podaří tuto nelehkou dobu překonat.  

 

Zdraví kolektiv MŠ Svojšice                                          

Vážení rodiče,

je nám velice líto, že naše školka zůstává nadále uzavřená, ale věříme, že jde o správnou věc. Všichni se musíme s touto novou situací vypořádat,být k sobě vzájemně zodpovědní a udělat vše pro to, abychom se co nejdříve zase setkali v naší školce.

Z naší dlouholeté zkušenosti víme, jak náročné je děti v předškolním věku zabavit a zaujmout. Jsme přesvěčeny o tom, že pro vás není snadné stále vymýšlet program pro děti, k tomu se ještě starat o domácnost a navíc někteří z vás chodí do zaměstnání. Rády bychom vám nabídly alespoň malou pomoc prostřednictvím našich webových stránek, kam vám budeme dávat např. pracovní listy, náměty na činnosti a užitečné odkazy.

Přejeme vám hlavně zdraví a doufáme, že se již brzy dveře naší školky opět otevřou.

 

Kolektiv MŠ Svojšice

Než začneme s vkládáním úkolů a námětů, chceme Vás ujistit, že nebudeme vyžadovat plnění těchto úkolů a nebudeme provádět kontrolu toho, co jste s dětmi udělali. Chceme Vám pouze být oporou a zapojit se alespoň na dálku ke vzdělávání vašich dětí.

 

Na úvod je důležité, uvědomit si, že celodenní režim se opírá o určtý časový řád. Jak se můžeme dočíst v odborné literatuře a selským rozumem odvodit, je to právě řád, který do dětského světa vnáší porozumění a pocit bezpečí. Jak víte (protože je to součástí našeho školního řádu), i v naší školce máme svůj časový harmonogram. Myslíme si, že je určitě dobré, si i doma nastavit určitý režim, který budete dodržovat. Nemyslíme tím, že musíte snídat a svačit každý den ve stejnou dobu, ale najděte si svůj způsob, jak si zorganizovat den, aby se děti snadněji orientovaly v tom, co budete celý den dělat.

Víme jistě, že každému dítěti prospívá čerstvý vzduch, proto doporučujeme, pokud je to ve vašich možnostech, vyjděte alespoň na půl hodiny dopoledne a půl hodiny odpoledne ven. Nejlépe na zahradu, pokud jdete na procházku, zkuste vašim dětem dát přes nos a pusu roušku, pokud víte, že to nesnesou, zkuste např. šálu.

Důležitý je pro vaše děti i odpočinek, nemusíte je přivazovat k posteli, aby si po obědě šli odpočinout, stačí, když si jen tak lehnou s oblíbeným plyšáčkem a přečtete si pohádku, nebo si budete jen tak povídat a choulit se pod dekou.

My v naší školce máme tento režim:

REŽIM DNE

6,30– 9.00

Příchod dětí do mateřské školy, předávání dětí pedagogickým pracovnicím do třídy, volně spontánní zájmové aktivity, individuální přístup, komunitní kruh, denní cvičení, osobní hygiena

9.00 - 9.15

Dopolední svačina

9.15 - 11. 45

Volné činnosti a aktivity dětí řízené pedagogickými pracovníky zaměřené především na hry a zájmovou činnost, práce s integrovanými dětmi, řízené aktivity, pobyt venku

11.45 -12.30

Osobní hygiena, oběd

12.30 -14.30

Spánek a odpočinek dětí respektující rozdílné potřeby dětí, individuální práce s dětmi s nižší potřebou spánku

14.30 – 15.10

osobní hygiena, tělovýchovná chvilka, odpolední svačina

15.10 -16.00

Volné činnosti a aktivity dětí řízené pedagogickým pracovníkem zaměřené především na hry, zájmové činnosti a pohybové aktivity dětí, v případě pěkného počasí mohou probíhat na zahradě mateřské školy

 Jak si ho nastavíte vy, je čistě jen na Vás a vašich dětech.